Medzi kľúčové zistenia patrí nasledujúce:
- V dôsledku pandémie COVID-19 prešiel maloobchodný sektor v priebehu menej než piatich mesiacov vývojom, ktorý by inak trval päť rokov.
- Dopyt po vysokokvalitných a výplňových logistických nehnuteľnostiach rastie a je poháňaný zvýšenou mierou adopcie e-commerce a zvyšovaním objemu skladových zásob.
- Keďže maloobchodné nehnuteľnosti čelia najťažším výzvam, ich vlastníci sú nútení skúmať možnosti prestavby maloobchodných priestorov na logistické.
- Príležitosti na konverziu maloobchodných nehnuteľností sa líšia v závislosti od formátu týchto priestorov.
- Bude trvať dlho, kým sa trend prestavby maloobchodných priestorov na logistické prejaví. Ani v prípadoch, keď dôjde k súladu strategických a ekonomických faktorov, nebude prestavba rýchla.
Hoci sa správa spoločnosti Prologis sa zameriava na americký trh, je pravdepodobné, že identifikované trendy sa budú v rôznej miere prejavovať po celej Európe. Závisieť to bude od štruktúry trhu maloobchodných nehnuteľností v jednotlivých štátoch a od miery ich trvalej životaschopnosti v porovnaní s alternatívnymi možnosťami využitia, ako je napríklad logistika. Medzi americkým a európskym retailovým trhom však existujú kľúčové rozdiely, poznamenal Dirk Sosef, viceprezident pre výskum a stratégiu: „Európa má vyšší počet nákupných bulvárov v historických centrách miest a menej medziregionálnych maloobchodných reťazcov zasiahnutých zložitou situáciou, ako sú v USA napríklad JC Penny alebo Sears."
Celý report nájdete tu.
Zdroj: Best Communications