Daniel Dobrovič, marketingový manažér – hovorca, DB Schenker Slovensko
Spoločnosť DB Schenker od samotného začiatku aktívne monitorovala vývoj situácie okolo pandémie novým koronavírusom COVID-19 a zbierala všetky relevantné informácie ovplyvňujúce jej činnosť a kvalitu poskytovaných služieb. Spustili sme aktívnu komunikačnú kampaň zameranú na všetkých aktívnych zákazníkov, ktorí prostredníctvom pravidelne aktualizovaných informácií mali prehľad o dopadoch vzniknutej situácie na naše služby spojené s ich podnikateľskými aktivitami. Najmä vďaka týmto informáciám aktualizovaným 24 hodín denne mali zákazníci prehľad o operatívnych možnostiach ich potrieb.
Zo začiatku nebolo vôbec jasné, aké vážne následky celá situácia bude mať, preto bolo veľmi náročné odhadovať následné kroky. Napriek tomu sa našej spoločnosti podarilo pružne reagovať a udržiavať dodávateľské reťazce svojich zákazníkov v pohybe.
Jedným z najzasiahnutejších priemyselných odvetví bol, samozrejme, automobilový priemysel. V čase, keď sa začína boj so strachom o život, musel predaj automobilov jednoducho ustúpiť na vedľajšiu koľaj. „V segmente logistiky naviazanej na automobilový priemysel sme čelili, a stále čelíme markantným prepadom objemov. Niektorí producenti ani viac ako mesiac po spustení procesov obnovy ekonomiky nedosahujú pôvodné objemy výroby a požiadaviek na logistické služby,“ upresňuje Dietmar Schmickl – generálny riaditeľ DB Schenker Slovensko.
Napriek tomu sa našej spoločnosti podarilo celú náročnú situáciu zvládnuť, najmä vďaka maximálnemu nasadeniu našich zamestnancov či už na Slovensku alebo vo svete. Súčasťou poďakovania našim zamestnancom je nová komunikačná kampaň We Keep Europe Moving, ktorej súčasťou sú naši reálni zamestnanci naprieč všetkými krajinami Európy.
Andrej Lichnovský, marketingový manažér, Trans.eu
Koronakríza veľmi ovplyvnila každé jedno odvetvie a budeme rozdeľovať čas na obdobie pred a po pandémii COVID-19. Pri nástupe vírusu a zavedení opatrení bolo vidno klesajúcu aktivitu aj v rámci našej Platformy, nakoľko jednotlivé obmedzenia, zatvorenie hraníc a podobne obmedzovali pohyb po Európe. Na druhú stranu máme šťastie, že logistika sa úplne zastaviť nedá. Aj v čase globálnej pandémie je potrebné dodávať tovar a nie je možné úplne zastaviť dodávateľský tok ako taký.
Áno, množstvo spoločností malo problémy a pre zníženie výroby museli zaviesť množstvo opatrení, museli prepúšťať a vo všeobecnosti začali byť opatrnejšie. Na druhej strane sme si všimli, že mnohé subjekty brali krízu ako príležitosť na testovanie nových technológií a optimalizáciu, poprípade zavádzanie nových procesov.
U nás v Trans.eu sme si začali všímať zvýšený záujem o našu Platformu, nakoľko im poskytla niektoré z riešení, ktoré potrebovali zaviesť. V rámci šetrenia nákladov, snahe udržať sa na trhu a nevyhlásiť bankrot sa začali jednotlivé spoločnosti zaujímať o automatizáciu procesov a zjednodušenie práce. Práve to im vedelo poskytnúť potrebný čas na hľadanie nových pracovných príležitostí a spôsobov, ako nedostať firmu do platobnej neschopnosti.
Koronakríza zasiahla každého. Je však dôležité zistiť, ako predísť čo najviac problémom a udržať sa na trhu, aj keď to nebude pre každého jednoduché.
Markéta Vojáčková