Výzva, ktorá pomôže prírode
Viac ako polovica svetovej populácie žije v mestských oblastiach. V Európe je tento pomer viac ako 80 %. Dodávať týmto ľuďom všetko, čo potrebujú, je obrovským záväzkom. Len v samotnom Paríži sa každý týždeň uskutoční približne 4,3 milióna dodávok.
Mestá sú preplnenejšie a autá sú čoraz viac vytláčané z centier. Veľký dôraz sa dáva aj na boj so znečistením. V súťaži Toyota Logistic Design Competition 2022 je výzvou pre študentov ponoriť sa do obrovských problémov, ktoré sú prítomné v mestskej mikrologistike a navrhnúť spôsoby, ako sa vysporiadať s týmito problémami a ako zlepšiť účinnosť dodávok. Výzvou tohto ročníka sú kratšie dodávateľské reťazce, väčšia presnosť a flexibilita, ako aj menší vplyv na životné prostredie v mestách.
Počet registrácií rastie
„V roku 2014 sme začínali so 132 registráciami v prvom ročníku súťaže. Toto číslo však narástlo na takmer 2 500 registrácií v poslednom ročníku,“ hovorí Magnus Oliveira Andersson, vedúci Projektovania v Toyota Material Handling Europe. „Veľmi sa teším na spoluprácu s našimi kolegami projektantmi z Toyota Motor. Jedna spoločná výzva, ktorú pred sebou vidíme, je nájsť riešenie pre udržateľnejšiu spoločnosť. Dodávanie v záverečnom štádiu je naďalej obrovskou výzvou, a preto sa témou pre tento rok stala „Mestská mikrologistika“, dodáva.
„Veľmi sa tešíme, že sme boli zapojení do vývoja tohto nového ročníka súťaže, čo je výsledkom úzkej spolupráce s kreatívnymi tímami spoločnosti TMH,“ dopĺňa Laurent Bouzige, hlavný projektant stratégie a mobility Toyota Europe Design Development. „V tomto ročníku sme chceli rozbiť prekážky, ktoré príliš často oddeľujú automobilový a logistický svet. Chceli sme prehodnotiť a navrhnúť riešenia pre mobilitu tovarov, služieb a ľudí holistickým a systematickým spôsobom. Tešíme sa na objavovanie nových nápadov, inovatívnych a progresívnych prístupov a spoluvytváranie novej mobility zajtrajška.“
Získajte finančnú odmenu a platenú stáž
Súťaž sa spúšťa práve teraz. Vítané sú všetky príspevky, ktoré odzrkadlia posolstvo a značku spoločnosti Toyota. Termínom pre podanie príspevkov je 19. október 2021. Po tomto dátume skupina odborníkov, ktorí pracujú v oblasti projektovania a inovatívnych riešení v rámci skupiny Toyota, vyhodnotí príspevky a určí finalistov.
Všetci finalisti dostanú do konca novembra od poroty spätnú väzbu a šancu na prepracovanie svojich návrhov pred záverečným posúdením porotou. Odborníci a priemyselní vedúci pracovníci následne príjmu záverečné rozhodnutie a určia víťazov súťaže.
Tí získajú finančnú odmenu a tiež možnosť uchádzať sa o 6-mesačnú platenú stáž v Projektovom centre spoločnosti Toyota Material Handling (Švédsko/Taliansko), ako aj v projektovom vývojovom stredisku Toyota Europe Design Development (Francúzsko). Pre viac informácií o súťaži, navštívte stránku Toyota Logistic Design Competition.