• LogicticFOCUS
    Aktuálne logistické informácie

Zmeny v medzinárodnej paletovej preprave vs. priania zákazníkov

Ing. Rastislav Čarnogurský, riaditeľ medzinárodných prepráv Geis SK

V priebehu posledných problematických rokov sa, v súvislosti s rýchlo sa meniacim prostredím, menili aj potreby a priania zákazníkov na medzinárodnú prepravu paletizovaného tovaru. Rýchlosť dodania a dostupnosť vyvážaného a dovážaného tovaru nie je samozrejmosťou, navyše musíme pristúpiť k pomerne razantnému zdražovaniu. Covid, kríza v medzinárodnej doprave, BREXIT a súvisiace zložité colné procesy, nedostupnosť materiálov, … A dalo by pokračovať ďalej. Vo svetle všetkých problémov sa však objavujú aj zaujímavé výzvy pre zlepšenie a zdokonaľovanie služieb tak, aby klienti medzinárodnej paletovej prepravy dostali to, na čo boli zvyknutí. Svoje o tom vie aj logistická firma Geis.

Podobne, ako sa ukázalo pri energetickej kríze na konci minulého roku, doba praje veľmi spoľahlivým logistickým poskytovateľom, ktorí majú vytvorené náležité podmienky pre servis svojim klientom. Rastislav Čarnogurský, riaditeľ medzinárodných prepráv Geis na Slovensku, k tomu hovorí: „Hoci sme posledné dva roky v medzinárodnej preprave zažili všeličo, stále sa snažíme náš servis prispôsobiť tak, aby každý náš zákazník bol spokojný. Aktuálne máme pravidelné linky do viac ako 30 štátov, väčšinu z nich s denným odchodom. Vieme sa flexibilne prispôsobiť a rýchlo vyslať do sveta i mimoriadne či úplne nové spoje.“

Zákazníci medzinárodných prepráv sa, po skúsenostiach, stále viac pýtajú na dobu doručenia, chcú si byť istí, že ich tovar bude včas tam, kde má byť. To, čo bol predtým štandard je teraz niečo, čo mnoho firiem klientom zaistiť nevie. Aby bolo možné reagovať na výkyvy a časovú spoľahlivosť zaručiť, je nutné široké zázemie. Vlastná distribučná sieť, žiadne zbytočné prekládky, priame napojenie na medzinárodnú prepravnú sieť – to všetko pomáha spoločnosti Geis. Napríklad k našim susedom do Čiech Geis každý deň vypraví niekoľko liniek z viacerých pobočiek, takže dokážeme pre niektorých klientov, resp. regióny, zabezpečiť aj krátku dobu doručenia do 24 hodín od vyzdvihnutia na Slovensku po doručenie v Čechách. To je v tomto pomerne silnom konkurenčnom prostredí úplne mimoriadne. Na dobu dodania je u mnohých klientov naviazaný aj ďalší výrobný proces, čo kladie mimoriadne nároky na dobu doručenia paliet podľa pôvodného plánu.

Podľa Čarnogurského je pre klientov podstatný i servis a služby, ktorý im prepravca pre export ich paletizovaných zásielok ponúka: „Každému zákazníkovi sa venujeme osobne. Ľudský prvok je v obchodnom kontakte pre našich klientov často natoľko dôležitý, že stále prijímame nových obchodných manažérov, ktorí zabezpečia toľko žiadaný servis. Aj keď s obratom cez 1 miliardu EUR a viac ako 6000 zamestnancami nie sme rozhodne malí, stále zostávame tradičnou rodinnou firmou, v ktorej platí, že na vzťahoch záleží.“ Individuálna starostlivosť dokáže odhaliť napríklad to, aké zásielky obvykle zákazník prepravuje, aké sú sezónne výkyvy a vďaka tomu sa individualizuje ponuka. Tá je potom nákladovo veľmi efektívna a presne prispôsobená.

Exportné brány Geis na Slovensku

Geis vďaka najväčšej vnútroštátnej sieti a silnej flotile vybudoval za dobu svojho 15 ročného pôsobenia na trhu silný základ pre kvalitné medzinárodné služby. Kamióny denne vyrážajú s paletami do Maďarska, Rumunska, Bulharska, Talianska, Grécka, Rakúska, Slovinska, Chorvátska, Nemecka, Írska, Veľkej Británie, Belgicka, Holandska, Luxemburska, Španielska, Francúzska, Švajčiarska, Portugalska, Škandinávie, Poľska, Litvy, Lotyšska a Estónska. Niekoľkokrát týždenne potom do ďalších európskych krajín. Rastislav Čarnogurský dopĺňa: „Zákazníci tlačia na flexibilitu. Nezriedka sa stáva, že dnes objednajú prepravu paletových zásielok a my ich ešte v ten istý deň zvezieme. To vieme hlavne vďaka množstvu vozidiel, ktoré máme štandardne priamo v teréne a nemáme problém s tým ísť aj do odľahlejších regiónov.“

Niektoré doplnkové služby pri preprave paliet do zahraničia sú už štandardom – ide napríklad o sledovanie zásielky v reálnom čase, prechodné skladovanie, jednoduché objednanie „na pár klikov“ a pod. Klienti ale často požadujú ďalšie služby, ktoré im celý proces uľahčia. Pomoc s balením zásielok a vybavenie všetkých colných povinností sú u firmy Geis čoraz častejšie dopytovanými službami.

 

Zdroj: Seteva

16.3.2022

Reliant s.r.o.

U Habrovky 1562/11 A

140 00 Praha 4

IČ: 49702726

DIČ: CZ49702726

Kontaktujte nás

e-mail: info@reliant.eu

tel: +420 241 44 28 21

Sledujte nás

Spisová značka

C 22288 vedená u Městského soudu v Praze

Odkaz na PDF výpis z OR

Nastavení cookies